woensdag 3 oktober 2012

DIY: Vlierbessen-smoothie!


Toen ik een paar dagen geleden thuis kwam na een lang dagje school, had ik zin in iets gezonds! Dit receptje was mijn moeder ergens tegengekomen en toen hebben we het samen uitgeprobeerd. En ik moet zeggen: ik ben fan! Het is een lekkere gezonde smoothie waarvan iedereen de ingrediënten meestal wel in huis heeft! Lees verder voor het recept!













 De benodigdheden/ ingrediënten:
- 5 eetlepels yoghurt
- een banaan
- sap van 1 sinaasappelen
- vlierbessen siroop ( te koop bij de IKEA )









- Een staafmixer of een gewone mixer
- Een kommetje waarin je alles kunt mixen



Zoals je kunt lezen zijn alle ingrediënten wel redelijk normaal. Op de vlierbessen siroop na dan. Deze is te halen bij de IKEA. Je kunt ook een ander soort siroop gebruiken. Maar deze variant is wel het lekkerst.



Snij een banaan in stukjes en stop 'm in het kommetje.


5 keer een eetlepel yoghurt.


 Knijp het sap van een hele sinaasappel uit in het kommetje.


En als laatste een flinke scheut siroop!



 En mixen maar!! 
( Inmiddels heb ik een fobie voor dit soort dingen nadat alles bij mij door de keuken spoot, dus heb ik mijn moeder gevraagt. ;$ )















En klaar! Ik heb er voor de sier wat suiker op gestrooit maar dat hoort er niet bij. Enkel voor de foto ;).









Dat was 'm! Een lekkere verfrissende smoothie die niet al te veel vult en dus goed is voor een tussendoortje! Alle ingrediënten zijn makkelijk te verkrijgen en alles is heel gezond!

Maken jullie wel eens een gezonde smoothie?

Liefs,
Mariska

3 opmerkingen:

  1. Hmm super lekker :). Ik maak wel eens bananen smoothies.

    Liefs, Mariette
    PS. Er lopen nu 2 winacties op mijn blog ^^.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt lekker behalve dat ik niet weet hoe vlierbessen smaken hihi!
    Ik maakte altijd veel banaan smoothie's totdat ik de blender heb gesloopt :(
    xx

    BeantwoordenVerwijderen