dinsdag 30 april 2013

Een rustmomentje: thee!

Ik denk dat velen van ons wel eens thee gedronken hebben, en sommigen doen het zelfs dagelijks. Ik hou heel erg van thee, vooral 's morgens bij het ontbijt drink ik lekker een kopje. Ik heb eens een paar soorten thee bij elkaar gepakt en daar ga ik het vandaag over hebben.










In brieven bij het postproject stuur ik vaak een zakje thee mee, de populairste is daarbij sterrenmunt. Dit is ook mijn favoriete thee! Ook is het leuk om af en toe bij iemand anders een andere smaak uit te proberen, want iedereen heeft wel thee in huis. Wij drinken hier elke dag thee, en ik heb dan ook een aantal favorieten.

Pickwick Bosvruchten - Pickwick Aardbei - Pickwick Kamille & Honing - Pickwick Sterrenmunt


Wat ik altijd een beetje tegen vind vallen bij alle thee soorten, is dat het lekkerder ruikt dan als het smaakt. Deze bosvruchten thee is net zoals de aarbei smaak 100% natuurlijk en is lekker fruitig. Zelf drink ik deze niet vaak, maar hij valt zeker niet tegen!


Aarbeien is bij veel van mijn vriendinnen favoriet. Ik hoor geregeld dat ze toch niet echt thee drinken, maar als ze het wel doen is het aarbeien thee! Als je van aarbeien houdt raad ik deze erg aan. 



 Kamille thee, of in dit geval kamille en honing drink ik zelf alleen als ik heel moe ben of ziekjes. Vooral als ik dus een rust moment wil. Deze is namelijk lekker rustgevend. De honing is niet erg overheersend, het smaakt voornamelijk naar kamille.

 
En als laatste mijn topper: sterrenmunt! Ik drink deze thee al zeker 2 jaar, en heb tot nu toe nog geen betere gevonden. Een korte omschrijving: een verfrissende kruidenmelange die de zoete smaak van anijs en venkel combineert met de zachte smaak van zoethout (volgens Pickwick NL). Venkel zegt mij niet veel, ik proef vooral zouthout en anijs. Als je daar niet van houdt zou ik deze smaak dus skippen..

Wat is jullie favoriete thee?

Liefs,
Mariska

4 opmerkingen:

  1. mijn favorite of all blijft toch wel groene thee, dat vind ik zo lekker haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah heerlijk! Ik houd van de thee van Twinings!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al een aantal keer thee geproefd maar ik lust het nog steeds niet :(.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterrenmunt is denk ik niet echt iets voor mij. Maar ik drink dan ook heel weinig thee.

    BeantwoordenVerwijderen